Experimental activities of demonstration for the education of the alternated
Abstract
A set of experimental activities demonstration was developed to be presented in classroom to evaluate the possibility of teaching the alternated chain in the Physics High School Curriculum on introductory level. The choice of the proposal activities was guided by a previous conception sounding out on alternated chain that Physics High School students have, while the strategy for this presentation in classroom followed instructions of Vygotsky s Social Interaction Theory. At the end, we evaluate the results of the experimental activities demonstration comparing them with the initial data sounding out. The analysis of the questionnaries answers showed us that a great deal of students acquired knowledge on nature of the electrical alternated chain.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >