Proposals and evaluation of physical knowlege activities in the primary school

Authors

  • Marco Aurélio Alvarenga Monteiro EEAR - São Paulo
  • Odete Pacubi Baierl Teixeira UEP - São Paulo

Abstract

They are countless the difficulties that the teachers of the primary school face to develop a teaching of quality sciences for their students, mainly with contents related to the Physics. Among them, we can mention the reduced number of proposals of returned activities, specifically, to assist the children's of that age group needs. In that direction, this work presents and three activities of physical knowledge proposed discusses for they be developed in classes of sciences of the initial series of the fundamental teaching.

Author Biographies

Marco Aurélio Alvarenga Monteiro, EEAR - São Paulo

Graduação em Licenciatura Plena Em Física pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1994) , mestrado em Educação Para a Ciência pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2002) , doutorado em Educação Para a Ciência pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2006) e curso-tecnico-profissionalizante pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1989).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Odete Pacubi Baierl Teixeira, UEP - São Paulo

Graduação em Bacharelado Em Física pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (1978), graduação em Licenciatura Em Física pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (1977), mestrado em Ensino de Ciências (Modalidade Física e Química) pela Universidade de São Paulo (1985) e doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo (1992).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2004-01-01

How to Cite

Monteiro, M. A. A., & Teixeira, O. P. B. (2004). Proposals and evaluation of physical knowlege activities in the primary school. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 21(1), 65–82. Retrieved from https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6439

Issue

Section

Artigos

Most read articles by the same author(s)