The director's conception: turning the written drama into performance

Autores

  • Paulo José Hauser Brody UFRGS

DOI:

https://doi.org/10.5007/fragmentos.v30i0.8203

Resumo

This article focuses on the dialectical relation between the dramatic text and the theatrical staging of it, as well as the role taken by the director in the transposition of the written text to the scene. For this reason, a distinction is made between the concepts of drama, theatre and performance. Concerning the theatre director, the article establishes a comparison between him and the reader of a dramatic text, since both – each in his proper way – perform the tasks of reading and interpreting the text.

Biografia do Autor

Paulo José Hauser Brody, UFRGS

Possui graduação em Direito pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1988) e mestrado em Letras pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2006). Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Língua Inglesa. Escreve roteiros para teatro, e tem artigos publicados a respeito da interface entre literatura e teatro.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Downloads

Publicado

2006-01-01

Edição

Seção

Artigos