Ambivalence in the communication of sustainable strategies: an analysis on Wal-Mart’s chain of value in global, national and local perspectives

Authors

  • Júlia S. Guivant UFSC - Florianópolis - SC
  • Naira Tomiello UFSC - Florianópolis - SC

DOI:

https://doi.org/10.5007/1984-8951.2008v9n95p55

Abstract

This article aims to identify ambivalences in the communication of sustainability strategies of the company Wal-Mart. Thus, it has been examined the chain of value of that company in global, national and local perspectives, mainly, for the commercialization of organic products. It was performed documental, bibliographic and field researches.

Author Biographies

Júlia S. Guivant, UFSC - Florianópolis - SC

Profª. Drª. do Depto. de Sociologia e Ciência Política, da Pós-graduação em Sociologia Política e do Programa de Doutorado Interdisciplinar em Ciências Humanas - Centro de Filosofia e Ciências Humanas da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC).

Naira Tomiello, UFSC - Florianópolis - SC

Doutoranda no Programa de Pós-graduação Interdisciplinar em Ciências Humanas da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) e professora na graduação e pós-graduação da Faculdade de Ciências Sociais de Florianópolis (FCSF) - Complexo de Ensino Superior de Santa Catarina (CESUSC).

Published

2008-12-16

Issue

Section

Articles