The Challenge Of Online Informative Business: Internet, Interactivity And Contents In Favor Of Profits

Conteúdo do artigo principal

Danielle Rufino de Medeiros
Maria José Baldessar

Resumo

This study aims at unraveling some issues regarding the online communicative business and highlighting some of the options found by Journalism and Informative companies in order to generate incomes on the internet based on the dichotomy between interactivity and content. In order to accomplish this goal, this piece of study is supported by past bibliographic research and conceptual reflections. This study shows that the lack of a defined model of web incomes generation leads some informative companies to revise their operative and lucrative concepts and strategies so that they can formulate dynamic and single capacities to the sector. This article brings to light the issue regarding the potential created by the internet depending on how much intellectual founds are applied for new incomes models.

Detalhes do artigo

Seção
Gestão do Conhecimento
Biografia do Autor

Danielle Rufino de Medeiros, Universidade Federal de Santa Catarina

Formada em Jornalismo e mestrando em Mídia e Conhecimento no programa Engenharia e Gestão do Conhecimento. Pesquisadora no grupo de pesquisa MidiaCon e pesquisadora convidada do projeto Game Universo da Ciência, do Laboratório GeNess, da UFSC.

Maria José Baldessar, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutora em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (2006), Mestre em Sociologia Política pela Universidade Federal de Santa Catarina (1999), coordenadora do Grupo de Pesquisa “Geografias da Comunicação”, da Intercom, é professora adjunta da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), no Programa de Pós-Graduação de Engenharia e Gestão do Conhecimento e nos cursos de graduação em Jornalismo e Design , nos quais ministra disciplinas relacionadas ao jornalismo online, economia da mídia e produção textual, hipermídia, economia da mídia, convergência digital e usabilidade Coordena  o Núcleo de Televisão Digital Interativa/UFSC.