Max Ernst’s perverse feuilletons

Authors

  • Annateresa Fabris Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-7917.2010v15n1p154

Abstract

In his three collage novels Max Ernst uses nineteenth-century illustrations, most from catalogues, scientific magazines and serial publications. The ambiguous and elliptical narratives created by the artist manifest a critical vision of nineteenth-century society steeped in surrealist and psychoanalytic categories.

Author Biography

Annateresa Fabris, Universidade de São Paulo

Possui graduação em História pela Universidade de São Paulo (1969), mestrado em Artes pela Universidade de São Paulo (1977) e doutorado em Artes pela Universidade de São Paulo (1984). Professor titular da Universidade de São Paulo. Tem experiência na área de Artes, com ênfase em Artes Teoria e História da Arte Contemporânea, atuando principalmente nos seguintes temas: fotografia, surrealismo, pintura, portinari e modernidade.

Published

2010-07-16

How to Cite

FABRIS, Annateresa. Max Ernst’s perverse feuilletons. Anuário de Literatura, [S. l.], v. 15, n. 1, p. 154–175, 2010. DOI: 10.5007/2175-7917.2010v15n1p154. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/literatura/article/view/2175-7917.2010v15n1p154. Acesso em: 16 jul. 2024.

Issue

Section

Essays