Students’ Perception of Accounting about the activities developed by Tutorial Education Program in Management, Law and Economy

Authors

  • Geordana Mendonça Curcino Universidade Federal de Uberlândia
  • Sirlei Lemes Universidade Federal de Uberlândia

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8069.2012v9n17p17

Abstract

This study searched to identify the students’ perception of Accounting in relation to the activities developed by PET of similar areas. The activities which were perceived as being the most relevant were identified by a questionnaire applied to tutors and PET students. The perception of Accounting students was examined in relation to the activities identified previously. Despite most of the activities have received good evaluation, the most relevant emphasized by them were: seminars and speeches given by professionals (Teaching); academic-scientific events (Research); and accountant event (Extension). Relevant options of extracurricular activities were characterized to be developed in the Accounting courses.

Author Biography

Sirlei Lemes, Universidade Federal de Uberlândia

É graduada em Ciências Contábeis pela Universidade Federal de Uberlândia (1987), mestre em Controladoria e Contabilidade pela Universidade de São Paulo (1996) e doutora em Controladoria e Contabilidade pela Universidade de São Paulo (2000). Fez especialização (Visiting Scholar) na University of Urbana Champaign (Illinois, USA) no ano de 1999. Atualmente é professora da Universidade Federal de Uberlândia. Tem experiência na área de consultoria hospitalar e adoção das Normas Contábeis Internacionais (IFRS). Coordena pesquisas de iniciação científica financiadas pelo CNPq, FAPEMIG e UFU nas áreas de adoção das IFRS e desenvolvimento de metodologias de ensino em contabilidade internacional. Participa do Programa de Mestrado em Administração da UFU. Publicou em 2006, pela Editora Atlas, o livro 'Contabilidade Internacional: adoção das IFRS 2005' em co-autoria com Luiz Nelson G. Carvalho e Fabio Moraes da Costa e em 2010 o livro 'Contabilidade Internacional para Graduação' em co-autoria com Luiz Nelson G. Carvalho.

Published

2012-06-26

How to Cite

Curcino, G. M., & Lemes, S. (2012). Students’ Perception of Accounting about the activities developed by Tutorial Education Program in Management, Law and Economy. Revista Contemporânea De Contabilidade, 9(17), 17–38. https://doi.org/10.5007/2175-8069.2012v9n17p17

Issue

Section

Articles