Students’ Perception of Accounting about the activities developed by Tutorial Education Program in Management, Law and Economy
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8069.2012v9n17p17Abstract
This study searched to identify the students’ perception of Accounting in relation to the activities developed by PET of similar areas. The activities which were perceived as being the most relevant were identified by a questionnaire applied to tutors and PET students. The perception of Accounting students was examined in relation to the activities identified previously. Despite most of the activities have received good evaluation, the most relevant emphasized by them were: seminars and speeches given by professionals (Teaching); academic-scientific events (Research); and accountant event (Extension). Relevant options of extracurricular activities were characterized to be developed in the Accounting courses.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados neste periódico são do autor, com direitos de primeira publicação para a Revista. Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais, de exercício profissional e para gestão pública. A Revista adotou a licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional - CC BY NC ND. Esta licença permite acessar, baixar (download), copiar, imprimir, compartilhar, reutilizar e distribuir os artigos desde que com a citação da fonte, atribuindo os devidos créditos de autoria. Nesses casos, nenhuma permissão é necessária por parte dos autores ou dos editores. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou um capítulo de livro).

Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons.
