New Technologies and learning: challenges faced by the teacher in the classroom

Authors

  • Ione de Cássia Soares da Silva Graduada em Pedagogia Faculdades Integradas do Norte de Minas (FUNORTE)
  • Tatiane da Silva Prates Graduada em Pedagogia Faculdades Integradas do Norte de Minas (FUNORTE)
  • Lucineide Fonseca Silva Ribeiro Faculdades Integradas do Norte de Minas - FUNORTE Sociedade Educativa do Brasil - SOEBRAS

DOI:

https://doi.org/10.5007/1980-3532.2016n15p107

Abstract

This study approach the challenges faced by the teacher and the use of technological resources as a pedagogical practice in the classroom also quantifies, identifies, demonstrates and discusses the importance and benefits of new technologies in the teaching and learning; the teacher's challenge in dealing with these new features, difficulties of acceptance and training to use them. Although the teacher is aware of the importance of using new technologies in the classroom, he still faces the challenges of combining the educational content to technological tools, which reinforces the idea that it takes a permanent search of teacher training to develop skills and techniques needed for learning that is really significant with the use of digital technologies in the classroom.


Author Biographies

Ione de Cássia Soares da Silva, Graduada em Pedagogia Faculdades Integradas do Norte de Minas (FUNORTE)

Pedagoga pela Faculdades Integradas do Norte de Minas

Tatiane da Silva Prates, Graduada em Pedagogia Faculdades Integradas do Norte de Minas (FUNORTE)

Pedagoga pela Faculdades Integradas do Norte de Minas

Lucineide Fonseca Silva Ribeiro, Faculdades Integradas do Norte de Minas - FUNORTE Sociedade Educativa do Brasil - SOEBRAS

Pedagoga, Orientadora do Centro de Pesquisa das Faculdades Integradas do Norte de Minas - FUNORTE / Curso de Pedagogia / Administração e Mestra em Ciências Ambientais pela Universidade do Estado de Minas Gerais/Universidade Federal da Amazônia (2008), MBA / Fundação Getúlio Vargas em Gestão de Pessoas(FGV/2014) / Especialista em Pedagogia Empresarial (PUCMINAS/2004) e Psicopedagogia (INSOH/CEIVA/2003). Atualmente, Professora e Orientadora de Pesquisas do Curso de Pedagogia, Coordenou o Projeto de Extensão Pedagogia Clínica Ambulatorial da FUNORTE / SOCIEDADE EDUCATIVA DO BRASIL; Professora (Pós-Graduação / CEPPAC / FUNORTE) em Gestão do Conhecimento em Espaços Educativos Escolar e Não Escolar, Dinâmica Organizacional e Experiência em Extensão Universitária(UNIPAC, 2009/2010); Coordenadora do Curso de Pedagogia (FUNORTE/SOEBRAS, 2010/2011); Acompanhamento de cursos de Formação Profissional e Promoção Social(SENARMINAS, 2008/2010), Capacitação de Professores e Comissão Pedagógica/Programa SEMEANDO, (SENARMINAS, 2004/2008); Metodologia Científica(Pós FACULDADES SANTO AGOSTINHO, 2008).

Published

2017-03-13

Issue

Section

Artigos