What is understood by education: the approaches of classical sociology of Durkheim, Weber and Marx
DOI:
https://doi.org/10.5007/1806-5023.2016v13n1p161Abstract
Education is a key subject in modern society. Today we know that the Modernity’s project of civilization have used education to consolidate your colonization and hegemonic control. For that reason, for a long time we have only one conception of education; bur that is changing. Thereafter, the social imaginary still forward to the conservative meaning of the subject. For every time one asks on Education, the answer is correlated to school practices of technician training. For that reason, this paper reflects sociologically on education. In order to that, trail the route of the classics theories of sociology, aiming to escape of this hegemonic pattern and to think possibilities of educational projects with autonomy.Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores cedem à Em Tese os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution 4.0 Internacional (CC BY). Estra licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico. Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
Em Tese by http://www.periodicos.ufsc.br/index.php/emtese/index is licensed under a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.





