Language and teaching sociology: reflections on the appropriation of sociological language
DOI:
https://doi.org/10.5007/1806-5023.2016v13n1p141Abstract
In this article the teaching and learning of Sociology in high school is seen by the perspective of its linguistic dimension. The characteristics of sociological language are considered, as well as its relation with the development of sociological perspective. The contributions of Wittgenstein and Vygotsky on the relation between thought, language and knowledge are discussed, despite their different conceptions of language. It is possible to approach the implications of their perspectives to understand the process of sociological language appropriation by the students.Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores cedem à Em Tese os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution 4.0 Internacional (CC BY). Estra licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico. Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
Em Tese by http://www.periodicos.ufsc.br/index.php/emtese/index is licensed under a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.