Academic league of medicinal plants: an extracurricular challenge

Authors

  • Karwhory Wallas Lins da Silva Centro Universitário CESMAC
  • Sâmea Keise de Oliveira Silva Centro Universitário CESMAC
  • Daniela Calumby de Souza Gomes Centro Universitário CESMAC
  • Kézia Kewyne Lins da Silva Centro Universitário CESMAC
  • Anne Joisy da Silva Santos Centro Universitário CESMAC
  • Davi da Costa Silva Centro Universitário CESMAC
  • Joana Íris da Silva Barbosa Centro Universitário CESMAC
  • Valéria Cristina de Melo Lopes Centro Universitário CESMAC
  • Josefa Renalva de Macêdo Costa Centro Universitário CESMAC
  • Saskya Araújo Fonseca Centro Universitário CESMAC

DOI:

https://doi.org/10.5007/1807-0221.2019v16n34p85

Abstract

This study aimed to report the activities developed by the Academic League of Medicinal Plants - LAPLAM (in Portuguese). That alliance has arisen from an attempt to provide activities for both the community and partakers. The pedagogical activities were developed on theoretical and practical classes with the teaching assistant of Pharmaceutical Botany, Pharmacognosy 1 and Pharmacognosy 2, Internship of Manipulating Herbal Medicine and Phytocosmetic and Toxicology; Research and innovation through Scientific Initiation, performing phytochemical screening, antioxidant and antimicrobial tests; Undergraduate Theses; Extension/assistance with herbal therapy activities at squares, schools and senior communities in Maceió-AL. During the management of 2017, the first academic league of the Pharmacy course provided knowledge solidification and fulfilled general gaps related to the graduation, making demands on a positive attitude from the undergraduates; teamwork was built, knowledge exchanging with the community and decision-making. LAPLAM brought together the body knowledge and activities related to medicinal plants in a disciplined and integrated group.       

Author Biographies

Karwhory Wallas Lins da Silva, Centro Universitário CESMAC

Graduação em Farmácia pelo Centro Universitário CESMAC.

Sâmea Keise de Oliveira Silva, Centro Universitário CESMAC

Graduação em Farmácia pelo Centro Universitário CESMAC.

Daniela Calumby de Souza Gomes, Centro Universitário CESMAC

Graduação em Biomedicina pelo Centro Universitário CESMAC.

Kézia Kewyne Lins da Silva, Centro Universitário CESMAC

Graduação em Nutrição pelo Centro Universitário CESMAC.

Anne Joisy da Silva Santos, Centro Universitário CESMAC

Graduanda em Farmácia pelo Centro Universitário CESMAC.

Davi da Costa Silva, Centro Universitário CESMAC

Graduando em Farmácia pelo Centro Universitário CESMAC.

Joana Íris da Silva Barbosa, Centro Universitário CESMAC

Graduação em Farmácia pelo Centro Universitário CESMAC.

Valéria Cristina de Melo Lopes, Centro Universitário CESMAC

Farmacêutica pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Especialista em Cências da Saúde pela Universidade Estadual de Ciências da Saúde (UNCISAL). Mestre em em Saúde Coletiva pela Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP). Coordenadora do Curso de Farmácia do Centro Universitário CESMAC.

Josefa Renalva de Macêdo Costa, Centro Universitário CESMAC

Farmacêutica pelo Centro Universitário Cesmac (CESMAC). Especiliasta em Tecnologia Industrial Farmacêutica pelo Centro Universitário Cesmac (CESMAC). Mestre em Educação pela Universidad de la Empresa (UDE). Docente do Centro Universitário CESMAC.

Saskya Araújo Fonseca, Centro Universitário CESMAC

Bióloga pela Universidade Federal de Alagoas (UFAL). Farmacêutica pelo Centro Universitário Cesmac (CESMAC). Especiliasta em Biodiversidade e Manejo em Unidades de Conservação pela Universidade Federal de Alagoas (UFAL). Mestre em Pesquisa em Saúde pelo Centro Univesitário Cesmac. Doutoranda em Biotecnologia pela Universidade Federal de Alagoas (UFAL). Docente do Centro Universitário CESMAC.

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Published

2019-12-19