Teachers and educational information: theoretical-methodological approaches of research in Geography Education

Authors

  • Amanda Regina Gonçalves Universidade Federal do Triângulo Mineiro

Abstract

The purpose of this article is to present some theoretical-methodological perspectives that we believe are relevant to the substantiation and development of both scientific research in Geography Education as well as curricular proposes and educational policies. The article emphasizes that debates about information needed by teachers, forms of knowledge and information and the relation of teachers with this information are essential to approximate production in these fields of research and public policies to the particularities of the educational culture and processes to which they are directed.

Author Biography

Amanda Regina Gonçalves, Universidade Federal do Triângulo Mineiro

possui graduação em Licenciatura (2002) e Bacharelado (2003) em Geografia pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP-Rio Claro) e doutorado (2007) em Geografia pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP-Rio Claro). Tem experiência na área de Geografia, com ênfase em Ensino de Geografia, atuando principalmente nos seguintes temas: Geografia Escolar; Atlas Escolares, Currículo e Cultura, Formação de Professores, Meteodologia de Pesquisa, Epistemologia da Ciência Geográfica. Professora Adjunta do Curso de Geografia, da Universidade Federal do Triângulo Mineiro (UFTM), Uberaba-MG.

Published

2006-01-01

Issue

Section

Artigos