A GEOGRAFIA NO CONTEXTO DAS REFORMAS EDUCACIONAIS BRASILEIRAS

Authors

  • Maria Diloné Pizzato AMOP - Cascavél - PR

Abstract

The purpose of this job, using a bibliographic research, is
to recover and understand the connection of the Brazilian
Educational reforms, with the impositions made to the Educational System by the market, according to the demand of the monopolistic capitalism. Furthermore, we intend to analyse the Geography under the optics of this reforms and its role in the formation of the citizens. The object of the analysis will be
Educational Policy since 1930 until today, analysed under focal point of the Secondary School.

Author Biography

Maria Diloné Pizzato, AMOP - Cascavél - PR

Graduação em Pedagogia pela Faculdade de Filosofia Ciências E Letras de Umuarama (1974), graduação em Geografia pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Jandaia do Sul (1978) e mestrado em Geografia pela Universidade Estadual de Maringá (2001). Atualmente presta assessoria técnica da Associação dos Municípios do Oeste do Paraná. Mais informações: "http://lattes.cnpq.br/8035180758913042" target="_blank">Currículo Lattes - CNPq.</a>

Published

2001-01-01

Issue

Section

Artigos