Mimese do real e o real da mimese: a teatralidade obscena em Bernardo Carvalho

Authors

  • Olivier Allain Universidade Federal de Santa Catarina

Abstract

This essay intends to investigate some of the textual strategies employed byBernardo Carvalho in severa! of his works bringing them a new understanding. The ques-tion unfolded is that of « theatrality » or rather that of the words landed from theatre thatwere, nevertheless, refunctionalized or questionned and that, in turn, interrogate the nar-rative they name. We found a strong consonnance with cinema as it is thought both ficcio-nnally and theoretically by authors such as David Lynch, Silviano Santiago, Guy Debordand Giorgio Agamben.

Author Biography

Olivier Allain, Universidade Federal de Santa Catarina

Possui graduação em Letras Inglês e Português pela Universidade Federal de Santa Catarina (1999) , mestrado em Literatura pela Universidade Federal de Santa Catarina (2003) e doutorado em Literatura pela Universidade Federal de Santa Catarina (2007) . Atualmente é Professor de Comunicação e Expressão do Centro Federal de Educação Tecnológica de Santa Catarina. Tem experiência na área de Letras , com ênfase em Teoria Literária. Atuando principalmente nos seguintes temas: Jacques Derrida, literatura, ética.

Published

2003-01-01

How to Cite

ALLAIN, Olivier. Mimese do real e o real da mimese: a teatralidade obscena em Bernardo Carvalho. Anuário de Literatura, [S. l.], v. 11, n. 11, p. 37–53, 2003. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/literatura/article/view/5219. Acesso em: 31 aug. 2024.

Issue

Section

Pensamento, imagem