Writing Out, Reading In: The Poetic Persona on Young Blogging Writers
DOI:
https://doi.org/10.5007/1807-9288.2012v8n1p127Resumo
In this paper I analyse the work by young blogging North American writers, whose presence on the Internet shapes and defines the main features of their literature. As a main difference regarding traditional literature, what stands out is the effect that the exposure of an “Internet poetic persona” as well as a confessional-narcissistic tone creates on the reader. Since Internet behaviour can also be read as part of a performance, the reader constructs the text taking into account all the data surrounding the author such as participation in social networks. Author-reader interaction is a key point even before the publishing market enters the scene and mediates between the two. Thus, the reader is more involved and active in the writing and publishing process than ever.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- A licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional permite a cópia e a redistribuição do material em qualquer suporte ou formato, assim como adaptações, para quaisquer fins, inclusive comerciais.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.