Evaluation model of the global performance of a management simulation for the academic environment
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8069.2008v5n9p153Abstract
This paper proposes and tests an evaluation model of performance in an exercise of management simulation taking into account the indicators identified by the ones involved in the process, i.e., professor and students. For the construction of the model the Multiple Criteria Decision Aid (MCDA) method was used in a management simulation course. Seventeen (17) criteria were identified in order to be used for the evaluation of the performance of the simulation. The methodology demonstrated what would be considered in such criteria and their relative importance. Once the evaluation model was created, it was tested in the same class that conceived it. As a result, the application of the exercise of management simulation pointed to a global performance of 88 points out of 100, the number considered by the professor as a good score. It involved not only traditional evaluation criteria of students and teams, but also the characteristics of the professor, the students, the simulator and the simulated environment.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados neste periódico são do autor, com direitos de primeira publicação para a Revista. Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais, de exercício profissional e para gestão pública. A Revista adotou a licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional - CC BY NC ND. Esta licença permite acessar, baixar (download), copiar, imprimir, compartilhar, reutilizar e distribuir os artigos desde que com a citação da fonte, atribuindo os devidos créditos de autoria. Nesses casos, nenhuma permissão é necessária por parte dos autores ou dos editores. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou um capítulo de livro).
Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons.