Product costing in small and medium sized Portuguese manufacturing companies
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8069.2009v6n11p11Abstract
The objectives of this study are to characterize the way in which indirect costs are treated within Portuguese firms, classified as SME (small and medium-sized) of excellence. The ontological presuppositions and epistemological subjacent to this study are compatible with the paradigm of positive accounting research. Interviews were held with the persons responsible for the management accounting in 58 companies situated in 11 districts of Portugal. The results obtained led to the conclusion that all the companies analyzed use distribution bases for indirect costs that are influenced both by the volume of production and of sales. None of the companies use activity based costing. Future research is necessary to establish another cause for the use of traditional distribution bases.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados neste periódico são do autor, com direitos de primeira publicação para a Revista. Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais, de exercício profissional e para gestão pública. A Revista adotou a licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional - CC BY NC ND. Esta licença permite acessar, baixar (download), copiar, imprimir, compartilhar, reutilizar e distribuir os artigos desde que com a citação da fonte, atribuindo os devidos créditos de autoria. Nesses casos, nenhuma permissão é necessária por parte dos autores ou dos editores. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou um capítulo de livro).
Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons.