Information on Strategic Cost Management disclosed by brazilian companies

Authors

  • Franciele Wrubel Universidade Federal do Tocantins - UFT
  • Carlos Alberto Diehl Universidade do Vale do Rio dos Sinos - UNISINOS
  • Ernani Ott Universidade do Vale do Rio dos Sinos - UNISINOS

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8069.2010v7n13p127

Abstract

This study aimed to identify and analyze information in strategic cost management (GEC), disclosed in the reports for 2005, 2006 and 2007, of Brazilian companies listed in levels of corporate governance (CG) of BOVESPA. Using content analysis of where classified information in 16 categories, based on key themes of Shank and Govindarajan (1997). The average sentence was 212 per company. The amount of disclosure is related to the size of the reports, but not with the size of companies or level of GC. The main difference between the three clusters found is the amount of information disclosed.

Author Biographies

Franciele Wrubel, Universidade Federal do Tocantins - UFT

Mestre em Ciências Contábeis pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos

Professora Assistente da Universidade Federal do Tocantins (UFT)

Carlos Alberto Diehl, Universidade do Vale do Rio dos Sinos - UNISINOS

Doutor em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina

Professor Titular do Programa de Pós-Graduação em Ciências Contábeis da Universidade do Vale do Rio dos Sinos

HEC Montreal

Ernani Ott, Universidade do Vale do Rio dos Sinos - UNISINOS

Doctor em Ciências Económicas e Empresariales pela Universidade de Deusto (Espanha)

Professor Titular do Programa de Pós-Graduação em Ciências Contábeis da Universidade do Vale do Rio dos Sinos

Published

2010-10-29

How to Cite

Wrubel, F., Diehl, C. A., & Ott, E. (2010). Information on Strategic Cost Management disclosed by brazilian companies. Revista Contemporânea De Contabilidade, 7(13), 127–150. https://doi.org/10.5007/2175-8069.2010v7n13p127

Issue

Section

Articles