An investigation about the expectations of students and their level of satisfaction regarding the Accounting Course
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
The purpose of this article was to investigate the expectations of Accounting students when they started the course so as to verify whether such expectations were maintained or changed during the course, as well as their level of satisfaction with the same. An empirical methodological approach was used through an exploratory research, with application of questionnaires. 324 students from all periods of the course form the sample. The no-parametric statistical qui-square test was used. The three main expectations were, preferentially: to try a public contest, to work in enterprises and to work in their own businesses. As to the level of satisfaction, the students declared to be satisfied with the course.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados neste periódico são do autor, com direitos de primeira publicação para a Revista. Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais, de exercício profissional e para gestão pública. A Revista adotou a licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional - CC BY NC ND. Esta licença permite acessar, baixar (download), copiar, imprimir, compartilhar, reutilizar e distribuir os artigos desde que com a citação da fonte, atribuindo os devidos créditos de autoria. Nesses casos, nenhuma permissão é necessária por parte dos autores ou dos editores. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou um capítulo de livro).

Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons.
