An investigation about the expectations of students and their level of satisfaction regarding the Accounting Course

Authors

  • Umbelina Cravo Teixeira Lagioia UFPE - Recife - PE
  • Hugo Leonardo Ferraz Santiago UFPE - Recife - PE
  • Rafael Barbosa Gomes UFPE - Recife - PE
  • José Francisco Ribeiro Filho UFPE - Recife - PE

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

The purpose of this article was to investigate the expectations of Accounting students when they started the course so as to verify whether such expectations were maintained or changed during the course, as well as their level of satisfaction with the same. An empirical methodological approach was used through an exploratory research, with application of questionnaires. 324 students from all periods of the course form the sample. The no-parametric statistical qui-square test was used. The three main expectations were, preferentially: to try a public contest, to work in enterprises and to work in their own businesses. As to the level of satisfaction, the students declared to be satisfied with the course.

Author Biographies

Umbelina Cravo Teixeira Lagioia, UFPE - Recife - PE

Possui graduação em Ciências Contábeis, Especialização em Administração Financeira pela Universidade de Pernambuco, Especialização em Contabilidade e Controlodaroria pela Universidade Federal de Pernambuco, Mestrado em Administração pela Universidade Federal de Pernambuco e doutorado em Administração pela Universidade Federal de Pernambuco. Professora Adjunto do Departamento de Ciências Contábeis da Universidade Federal de Pernambuco. Líder do Grupo de Pesquisa Contabilidade para Usuários Externos: Sistema Financeiro Nacional de Mercado de Capitais. Autora do Livro Fundamentos do Mercado de Capitais.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Hugo Leonardo Ferraz Santiago, UFPE - Recife - PE

Aluno da graduação em Ciências Contábeis - UFPE. Foi bolsista de Iniciação Científica pelo CNPq 2006/2007. Atualmente faz estágio no Tribunal Regional Federal da 5ª Região.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Rafael Barbosa Gomes, UFPE - Recife - PE

Estudante de graduação do curso de Ciências Contábeis na Universidade Federal de Pernambuco, faz parte do Grupo de Pesquisa registrado no CNPq GEPEC - Educação/Pesquisa em Contabilidade. Bolsista de Iniciação Científica PIBIC/UFPE/CNPq.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

José Francisco Ribeiro Filho, UFPE - Recife - PE

Possui graduação em Ciências Econômicas pela Universidade Católica de Pernambuco (1982), graduação em Ciências Contábeis pela UFPE (1990), Mestrado em Ciências Contábeis pela FGV - RJ (1993) e Doutorado em Controladoria e Contabilidade pela USP (2002). Atualmente é professor adjunto da UFPE, Coordenador do Mestrado em Ciências Contábeis da UFPE, Membro do Conselho Editorial dos seguintes periódicos: Revista Brasileira de Contabilidade ; RIC/UFPE - Revista de Informação Contábil; REAd - Revista Eletrônica de Administração; Base (UNISINOS); RAC - Revista de Administracao Comtemporanea; Revista de Ensino e Pesquisa em Contabilidade - RePEC; e Revista de Contabilidade e Finanças (FEA/USP). Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Controle Gerencial em Entidades da Administração Pública, atuando principalmente nos seguintes temas: controle social, teoria da contabilidade, administração pública, controladoria hospitalar e controladoria governamental.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2008-07-16

How to Cite

Lagioia, U. C. T., Santiago, H. L. F., Gomes, R. B., & Ribeiro Filho, J. F. (2008). An investigation about the expectations of students and their level of satisfaction regarding the Accounting Course. Revista Contemporânea De Contabilidade, 4(8), 121–138. https://doi.org/10.5007/%x

Issue

Section

Articles