Environmental education: a case study in the Fischer Fraiburgo Company
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
This article presents an evaluation of the environmental education process at Fischer Fraiburgo Company. To evaluate the process three categories were used: the content, the process and the environmental education planning. The theory starts with a historical retrospective of Sustainable Development; it proceeds with the Environmental Management System to approach the Environmental Education Process. The data of this case study research were obtained through structured interviews with a sample of company managers. The work results reveal that, although not completely implemented, the environmental education has been partially and regularly used in the three categories, causing an effective reduction on the company´s environmental impact.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados neste periódico são do autor, com direitos de primeira publicação para a Revista. Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais, de exercício profissional e para gestão pública. A Revista adotou a licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional - CC BY NC ND. Esta licença permite acessar, baixar (download), copiar, imprimir, compartilhar, reutilizar e distribuir os artigos desde que com a citação da fonte, atribuindo os devidos créditos de autoria. Nesses casos, nenhuma permissão é necessária por parte dos autores ou dos editores. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou um capítulo de livro).
Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons.