Environmental education: a case study in the Fischer Fraiburgo Company

Authors

  • Maria José Ancieta Melgar UFSC - Florianópolis - SC
  • Hans Michael van Bellen UFSC - Florianópolis - SC
  • Rogério João Lunkes UFSC - Florianópolis - SC

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

This article presents an evaluation of the environmental education process at Fischer Fraiburgo Company. To evaluate the process three categories were used: the content, the process and the environmental education planning. The theory starts with a historical retrospective of Sustainable Development; it proceeds with the Environmental Management System to approach the Environmental Education Process. The data of this case study research were obtained through structured interviews with a sample of company managers. The work results reveal that, although not completely implemented, the environmental education has been partially and regularly used in the three categories, causing an effective reduction on the company´s environmental impact.

Author Biographies

Maria José Ancieta Melgar, UFSC - Florianópolis - SC

Graduação em Administração (Bolívia) e mestrado em Administração pela UFSC.

Hans Michael van Bellen, UFSC - Florianópolis - SC

Possui Graduação em Engenharia Mecânica (UFSC), mestrado em administração (UFSC), doutorado em Prog. de Coop. Internacional - Dout. Sandwich (Universität Dortmund), doutorado em Engenharia de Produção (UFSC) e aperfeiçoamento em Engenharia Civil (UFSC). Atualmente é professor adjunto da UFSC.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Rogério João Lunkes, UFSC - Florianópolis - SC

Possui graduação em Ciências Contábeis (1996), mestrado em Engenharia de Produção (1999) e doutorado em Engenharia de Produção pela UFSC (2003). Atualmente é Professor Adjunto I da UFSC.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2008-03-31

How to Cite

Melgar, M. J. A., Bellen, H. M. van, & Lunkes, R. J. (2008). Environmental education: a case study in the Fischer Fraiburgo Company. Revista Contemporânea De Contabilidade, 3(6), 125–142. https://doi.org/10.5007/%x

Issue

Section

Articles