Political Science in high school: Recognition, dialogues and itineraries of the institutionalization of an área

Authors

  • Jesus Marmanillo Pereira Universidade Federal da Paraíba

DOI:

https://doi.org/10.5007/1980-3532.2015n13p75

Abstract

This article aims to outline a stage of institutionalization of political science, which corresponds to certain discussions and actions oriented to the inclusion of this area in high school. From there we seek to list what are the main influences, arguments and contexts featuring a heteronomous field - now of disciplinary dispute, now the interdisciplinary discourse. Finally, we analyze the content of this course worked on a textbook Sociology, noting that the same heteronomous logic is also linked to other aspects such as the plurality of political science methods in other levels of education and the broader processes training of graduates and institutionalization.

Author Biography

Jesus Marmanillo Pereira, Universidade Federal da Paraíba

Possui bacharelado em História pela Universidade Federal do Maranhão (2007), licenciatura em Geografia pela Universidade Estadual do Maranhão (2008), graduação em Ciências Sociais (Bacharelado e Licenciatura) pela Universidade Federal do Maranhão (2008) e mestrado em Ciências Sociais pela mesma instituição (2011). Atualmente é professor Assistente da Universidade Estadual de Roraima (UERR) e doutorando em Sociologia pela Universidade Federal da Paraíba. Tem experiência na área de Sociologia Urbana, atuando principalmente em temas relacionados a movimentos sociais e violência.

Published

2016-08-12