The concept of class: the sociology school books and the proposal of E. P. Thompson
DOI:
https://doi.org/10.5007/1806-5023.2015v12n2p65Abstract
The paper proposes an analysis of new textbooks of sociology made available by the Ministry of Education from the National Textbook Program ( PNLD ) in 2014 , with specific focus on how the notion of class is treated in each of the materials in question. Starting from the notion of class advocated by British historian E.P. Thompson, we observe advances in theoretical and conceptual quality of the books provided by the program, but still a distance from the thompsonian proposal, which sees class does not like a tight concept, but as a relationship that takes place as active and historical process.Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores cedem à Em Tese os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution 4.0 Internacional (CC BY). Estra licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico. Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
Em Tese by http://www.periodicos.ufsc.br/index.php/emtese/index is licensed under a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.