The impacts of the presence of sociology on public university entrance exams: what teachers say
DOI:
https://doi.org/10.5007/1806-5023.2015v12n2p103Abstract
This paper is a outspread from previous researches in which we were concerned to analyze the ways in which sociology was and has been charged in the university entrance exams and in the ENEM. It also corresponds to the current stage of research, where we held the first incursions in school settings in order to understand the specific effects of Sociology presence in these exams in everyday practice of teaching the discipline. Were interviewed within the city of Rio de Janeiro teachers from the private and public high schools, in an effort to grasp the ways in which their performance in the classroom has been affected by the public recognition that sociology is charged in entry systems to higher education.Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores cedem à Em Tese os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution 4.0 Internacional (CC BY). Estra licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico. Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
Em Tese by http://www.periodicos.ufsc.br/index.php/emtese/index is licensed under a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.





