What does the body feel in pandemia: production and dissemination strategies in the Corpoverso project

Authors

  • Agatha Madeira Wachholz Universidade Federal do Piauí
  • Conceição de Maria Ferreira de Macêdo Universidade Federal do Piauí
  • Deuselania de Sousa Ferreira Universidade Federal do Piauí
  • Jéssica Catarine Santos Moura Universidade Federal do Piauí
  • Leila Rachel Barbosa Alexandre Universidade Federal do Piauí https://orcid.org/0000-0002-0151-1422
  • Natália de Almeida Simeão Universidade Federal do Piauí

DOI:

https://doi.org/10.5007/1807-0221.2021.e81358

Abstract

The objective is to report procedures performed and results achieved from the performance of the poetic production activity “What the body feels in the pandemic”, within the scope of the CorpoVerso: Literatura e Identidade em Libras extension project, linked to the Letras-Libras from the Universidade Federal do Piauí. The activity was carried out during the first half of 2020, a period in which social isolation was recommended due to security measures in relation to Covid-19, and was mainly anchored in the conceptions of the sociopoetic approach, which provided the basis for carrying out workshop in which project participants were able to perceive how their bodies are dealing with emotions and feelings in quarantine. Considering the development of the activity, the procedures performed before and during the workshop, the process of poetic construction of the team members and the dissemination strategies of the produced productions are described here.

Author Biographies

Agatha Madeira Wachholz, Universidade Federal do Piauí

Graduanda do curso de Licenciatura em Letras-Libras na Universidade Federal do Piauí. Bolsista PIBEX-UFPI 2020-2021.

Conceição de Maria Ferreira de Macêdo, Universidade Federal do Piauí

Mestranda na área de Estudos de Linguagem na Universidade Federal do Piauí.

Deuselania de Sousa Ferreira, Universidade Federal do Piauí

Graduanda no curso de Licenciatura em Letras-Libras na Universidade Federal do Piauí.

Jéssica Catarine Santos Moura, Universidade Federal do Piauí

Graduanda no curso de Licenciatura em Letras-Libras na Universidade Federal do Piauí.

Leila Rachel Barbosa Alexandre, Universidade Federal do Piauí

Docente do curso de Licenciatura em Letras - Libras na Universidade Federal do Piauí (UFPI). Doutora em Linguística Aplicada pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Mestra em Letras pela UFPI.

Natália de Almeida Simeão, Universidade Federal do Piauí

Docente do curso de Licenciatura em Letras-Libras na Universidade Federal do Piauí (UFPI). Doutoranda na área de Literatura pela UFPI. Mestra em Educação (UFPI).

References

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Published

2021-12-16