Bonds among us: language that shelters

Authors

  • Pietra da Universidade Feevale
  • Samanta Foss Universidade Feevale
  • Laura Ribero Universidade Feevale
  • Lovani Volmer Universidade Feevale

DOI:

https://doi.org/10.5007/1807-0221.2022.e83416

Keywords:

Identity Construction, Affective Ties, Host Language, University Extension

Abstract

Considering the university extension as an important contribution to teacher education, the currently report presents, focusing on the teaching of Portuguese as a shelter language for the group of migrants benefited by the project “O Mundo em NH: refugiados e migrantes – uma questão de Direitos Humanos”, the soirees entitled "Knots" and "Ties", linking language teaching to identity building and to the recognition of bonds. These experiences form, transversally, future teachers, recognizing the relevance of the knowledge that students bring to the classroom, valuing autonomy in the teaching-learning process and uniting what is taught to the life of each one.

Author Biographies

Pietra da, Universidade Feevale

Graduanda no curso de Letras — Português/Inglês da Universidade Feevale e bolsista do projeto CEDUCA DH.

Samanta Foss, Universidade Feevale

Graduanda em Artes Visuais - Licenciatura, ex—bolsista PIBID e ex—bolsista do projeto CEDUCA DH.

Laura Ribero , Universidade Feevale

Doutora em Artes Visuais pela Universidade de Barcelona, Espanha. Pesquisadora e professora da Universidade Feevale/RS, atuando como professora permanente no PPG em Processos e Manifestações Culturais e nos cursos de Artes Visuais e Fotografia. Professora e pesquisadora colaboradora na Universidade de Murcia, Espanha. Integrante do projeto CEDUCA DH.

Lovani Volmer, Universidade Feevale

Doutora em Letras, professora dos cursos de graduação em Letras e Pedagogia da Universidade Feevale e integrante do projeto CEDUCA DH.

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Published

2022-12-21