Contributions of a tangible device for the learning of some concepts of Kinematics. An experience using the Wiimote in the laboratory of Physics
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2015v32n3p870Abstract
Given the advancement of tangible technology within human-computer interaction and that the equipment in Physics laboratories of higher education institutions are expensive to be afforded and upgraded, this paper presents the feasibility of using a remote control of video game called Wiimote as a tangible device in an inclined plane practice. The results were satisfactory and the students said that the design of the implanted experience contributed to the conceptual and procedural learning related to the inclined plane. The results seem to demonstrate the usefulness of tangible technology in building closer models of science representations and helping students to form mental images that can be used by them on new challenges. In the future, the development of a pedagogical design with this practice is expected.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >