Lojas de Artigos Evangélicos: uma pesquisa sobre consumo religioso
Abstract
The text treats of an aspect still little studied of the already quite discussed evangelical expansion in our country that it involves the existence of a market of religious goods. The objective is to present some results of a research accomplished establishments that market close to “evangelical goods". As well as they frequent temples, the evangelical ones can frequent a commercial establishment, joining to his/her condition of faithful the one of consumer. In different depth degrees, observations were made in those establishments. With those data it is possible to contemplate on as they are organized those establishments, tends as central problem the relationship between the commercial and the religious. At the same time, they allow to draw a general profile (although no representative) of their customers and a characterization of his/her relationship with the establishments and with the objects in them marketed.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 Ilha Revista de Antropologia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Os autores cedem à Ilha – Revista de Antropologia – ISSN 2175-8034 os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição Não Comercial Compartilhar Igual (CC BY-NC-SA) 4.0 International. Esta licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, desde que para fins não comerciais, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico desde que adotem a mesma licença, compartilhar igual. Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico, desde que para fins não comerciais e compartilhar igual.