Research on Social Work: where are we heading to?

Authors

  • Emanuel Jones Xavier Freitas Universidade Santo Amaro Centro Universitário Ítalo Brasileiro
  • Mayara Alves Reis Universidade Santo Amaro

DOI:

https://doi.org/10.1590/1982-02592017v20n2p196

Abstract

Does research in Social Work highlight aspects of concrete reality in order to offer an appropriate professional intervention in the contemporary social context? Through the present work, based on bibliometric research, we seek to elucidate aspects that allow a debate about the main characteristics of scientific publications of the journal Serviço Social & Sociedade in the period from 2010 to 2016. It was found that scientific productions in Social Work still allude to great theoretical contemplation with emphasis on the production of narrative reviews, without relying on specific aspects of social life to develop their analysis.

Author Biographies

Emanuel Jones Xavier Freitas, Universidade Santo Amaro Centro Universitário Ítalo Brasileiro

Assistente Social (CRESS/SP 39524/9) pelo Centro Universitário Assunção (UNIFAI, 2008), especialista em Gestão de Projetos Sociais em Organizações do Terceiro Setor (PUC/SP, 2012), mestre em Administração pela Universidade Presbiteriana Mackenzie, (UPM, 2015), linha de pesquisa Gestão Humana e Social nas Organizações. Atualmente desenvolve atividades de Coordenação do Curso de graduação e de Estágios em Serviço Social na Universidade Santo Amaro - UNISA, atuando ainda como docente no Centro Universitário Ítalo Brasileiro e como Assistente Social Organizacional na Petrobras Transportes - TRANSPETRO S.A. Possui ampla experiência em Serviço Social Organizacional com foco em Gestão de Saúde Corporativa e Qualidade de Vida no Trabalho e também em Assistência Médica Domiciliária, prestando serviços eventuais de elaboração de material didático instrucional em diversas instituições de ensino superior.

Mayara Alves Reis, Universidade Santo Amaro

Estudante de graduação do curso de Serviço Social da Universidade Santo Amaro - UNISA.

Published

2017-06-29