A experience on Laboratory of Distance Education of the Federal University of Santa Catarina

Authors

  • Carolina Hoeller UNISUL - Palhoça - SC
  • Simone Cristina Vieira Machado

Abstract

This article presents the work developed by the interdisciplinary team of the distance students support, of the LED – Laboratory of Distance Education of the Federal University of Santa Catarina, Brazil, emphasizing the social workers vision’s. The text describes three different aspects of this experience: the social workers participation in an interdisciplinary team, distance education and the distance students support and, mainly, the professional’s action in this context.

Author Biographies

Carolina Hoeller, UNISUL - Palhoça - SC

Possui graduação em Serviço Social pela UFSC (2001) e mestrado em Engenharia de Produção pela UFSC (2004) na área de Mídia e Conhecimento. Tem experiência na área de Serviço Social, com ênfase em Serviço Social do Menor, atuando principalmente nos seguintes temas: direitos, políticas públicas, serviço social, terceira idade e aposentadoria. Faz parte da Equipe Pedagógica da UnisulVirtual, na função de design instrucional. Atua também como docente nos cursos de Extensão em Metodologia para EaD, Graduação em Administração Pública e Pós-graduação em Metodologia para Educação a Distância da Unisul.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Simone Cristina Vieira Machado

Assistente social. Mestranda no Programa de Pós-graduação em Engenharia de produção, UFSC.

Published

2002-01-01