A função da arte teatral na educação infantil: o teatro particular de cada criança
DOI:
https://doi.org/10.5007/2178-4582.2016v50n1p52Abstract
Partindo da ideia aristotélica de que é na tendência a representar que repousa a capacidade de aprender do homem, o presente artigo visa discutir quais seriam os mecanismos psíquicos que possibilitariam essa operação e quais papeis o teatro poderia exercer na educação infantil. Para tanto foi imprescindível articular a discussão de Freud a respeito da fantasia à teoria sobre o ensino do teatro de Ingrid Koudela, para então trazer uma contribuição à discussão sobre a forma como esse rico veículo de representação que é o teatro pode contribuir com o desenvolvimento da criança.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This journal provides open access to all of it content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. Such access is associated with increased readership and increased citation of an author's work. For more information on this approach, see the Public Knowledge Project, which has designed this system to improve the scholarly and public quality of research, and which freely distributes the journal system as well as other software to support the open access publishing of scholarly resources. The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons