.

Authors

  • Vladimir Stolzenberg Torres Universidade do Vale (lo Rio dos Sinos Doutorando em Informática na Educação — UFRGS

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

The development of intelligence is ruled concomitantly by genetic, neurological and cognitive aspects. Since intelligence has a genetic origin, associated to the poligenes, we consider that this fact leads potentially to a greater or smaller development of sinapses in certain areas of the cerebral cortex. Physiologically nurtured and with possibility of amplification of synaptic contacts, the cerebral cortex receives the cognitive stimuli that will lead to a more or less complexity of certain areas, providing, in this way, the development of intelligence; which is linked to the inherited potential, the caused stimuli and the degree of neuronial healthiness to answer to such stimuli and to express phenotypically that genetic potential.

Author Biography

Vladimir Stolzenberg Torres, Universidade do Vale (lo Rio dos Sinos Doutorando em Informática na Educação — UFRGS

Possui graduação em Ciências Biológicas (LP) pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1993), Mestrado em Biociências (Zoologia) pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1996) e Doutorado em Informática na Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2004). Atualmente é Especialista do Conselho Regional de Biologia 3ª Região, Parecerista de vários periódicos científicos, Perito Judicial do Tribunal de Justiça do RS, Técnico Científico - Superior - da Secretaria Municipal de Meio Ambiente de Porto Alegre. Além disto, mantém atividades como Produtor Rural, com foco em Apicultura e Meliponicultura. Tem experiência nas área de Educação e Pesquisa, com ênfase em Metodologia do Ensino de Ciências e Biologia, bem como subáreas correlacionadas às Ciências Biológicas. Certificado pelo autor em 15/02/12

Published

2000-01-01

Issue

Section

Artigos