Práxis na Web: um modelo de referência para o apoio do ensinoaprendizagem de Sociologia e Filosofia no Ensino Médio brasileiro
DOI:
https://doi.org/10.5007/1807-9288.2010v6n1p114Abstract
Este artigo descreve um modelo de referência para apoiar o ensino de Sociologia e Filosofia no Ensino Médio brasileiro considerando as dificuldades atuais de uma tradição escolar ainda deficiente em ambas as disciplinas. O modelo busca um enfrentamento ao problema propondo a construção de uma tradição renovada que assimile os preceitos de uma Cultura Digital e se volte à formação de um sujeito crítico e ciente de sua condição social a partir do poder das comunidades digitais de colaboração na Web e do Software Livre.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who have their works published in Texto Digital agree that:
Copyrights remain with the authors, who grant the journal the right of first publishing their submitted manuscripts. All materials published by the journalare under an Attribution 4.0 International - Creative Commons License, which allows them to be shared since authorship and first publication credits are mentioned.
The Attribution 4.0 International - Creative Commons allows the copy and redistribution of the material in any medium or format, as well as its adaptation for any purpose, even commercially.
Authors can take additional contracts for non-exclusive distribution of the version of their works published by our journal separately (e.g. to publish it in an institutional repository or as a book chapter) with both expressed authorship acknowledgment and Texto Digital’s first publication credit.