As características da pós-modernidade como influência estética da videoarte contemporânea
DOI:
https://doi.org/10.5007/1807-9288.2012v8n2p68Abstract
O presente artigo tem como objetivo principal traçar um paralelo entre os elementos mais marcantes da pós-modernidade, levando em consideração a complexidade na conceituação do termo, e as características mais proeminentes observadas na videoarte contemporânea. Para tal, faz-se necessário apresentar a conceituação e caracterização a ser adotada para a videoarte e para a pós-modernidade, além de contextualizar estes termos para poder compreender de que maneira eles se apresentam relacionados. Posteriormente, o presente artigo busca identificar as características mais presentes nas diferentes visões acerca da pós-modernidade, de acordo com autores como Perry Anderson, Zygmunt Bauman, Stuart Hall, dentre outros, em diferentes obras realizadas por videoartistas.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who have their works published in Texto Digital agree that:
Copyrights remain with the authors, who grant the journal the right of first publishing their submitted manuscripts. All materials published by the journalare under an Attribution 4.0 International - Creative Commons License, which allows them to be shared since authorship and first publication credits are mentioned.
The Attribution 4.0 International - Creative Commons allows the copy and redistribution of the material in any medium or format, as well as its adaptation for any purpose, even commercially.
Authors can take additional contracts for non-exclusive distribution of the version of their works published by our journal separately (e.g. to publish it in an institutional repository or as a book chapter) with both expressed authorship acknowledgment and Texto Digital’s first publication credit.
