Processos correlativos em Concierto Barroco: diálogo com um estilo datado

Authors

  • Rosa Maria da Silva UNESP –São José do Rio Preto

DOI:

https://doi.org/10.5007/2176-8552.2004n3p97

Abstract

This is a stylistic analysis, in the light of an aspect of Wölfflin's fourth category, transcodified into the literary code, of the Cuban writer Alejo Carpentier's discourse in Concierto Barroco [Barroque Concert] (1974). It focuses on the language of multiplicity in the unity, particularly on the correlative technique, which is manifested with full strength in Carpentierian narrative and reveals a fine plot supporting, from the linguistic point of view, the work composition as an organic and well woven whole.

Author Biography

Rosa Maria da Silva, UNESP –São José do Rio Preto

Possui graduação em Licenciatura em Letras pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1979), mestrado em Letras (Teoria da Literatura) pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1987) e doutorado em Letras (Teoria da Literatura) pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1998). Atualmente é professor assistente-doutor da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Língua Espanhola, atuando principalmente nos seguintes campos: ensino de língua espanhola, lexicografia e e cultura espanhola.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2004-01-01

Issue

Section

Artigos