Processos correlativos em Concierto Barroco: diálogo com um estilo datado
DOI:
https://doi.org/10.5007/2176-8552.2004n3p97Abstract
This is a stylistic analysis, in the light of an aspect of Wölfflin's fourth category, transcodified into the literary code, of the Cuban writer Alejo Carpentier's discourse in Concierto Barroco [Barroque Concert] (1974). It focuses on the language of multiplicity in the unity, particularly on the correlative technique, which is manifested with full strength in Carpentierian narrative and reveals a fine plot supporting, from the linguistic point of view, the work composition as an organic and well woven whole.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os artigos e demais trabalhos publicados na outra travessia passam a ser propriedade da revista. Uma nova publicação do mesmo texto, de iniciativa de seu autor ou de terceiros, fica sujeita à expressa menção da precedência de sua publicação neste periódico, citando-se a edição e data dessa publicação.
![CC-by-NC icon](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/Cc-by-nc_icon.svg/88px-Cc-by-nc_icon.svg.png)
Esta obra foi licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.