.
DOI:
https://doi.org/10.5007/2176-8552.2011n11p99Abstract
The goal of this paper is to develop elements for a history of the voicepracticed in the field of Brazilian popular music. The concept of voice here is subsidiary of the construction of subjectivity, the voice as a gesture that turns individuals into a singing subject. The procedure takes as starting point the inventory of discursive differences, expressed in stories, anecdotes, commentaries and critical essays that approach the problem of voice in the history and formation of the popular singer from the golden age of radio to the present.
Downloads
Published
2011-01-01
Issue
Section
Artigos
License
Os artigos e demais trabalhos publicados na outra travessia passam a ser propriedade da revista. Uma nova publicação do mesmo texto, de iniciativa de seu autor ou de terceiros, fica sujeita à expressa menção da precedência de sua publicação neste periódico, citando-se a edição e data dessa publicação.
![CC-by-NC icon](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/Cc-by-nc_icon.svg/88px-Cc-by-nc_icon.svg.png)
Esta obra foi licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.