THE SYSTEMS GENERAL THEORY, KNOWLEDG MANAGEMENT AND DISTANCE EDUCATION: REVISION AND INTEGRATION OF THE SUBJECTS INSIDE OF THE ORGANIZATIONS

Authors

  • Eleonora Milano Falcão Vieira UFSC - Universidade Federal de Santa Catarina
  • Giovana Schuelter UFSC - Florianópolis - SC
  • Vinicius Medina Kern UFSC - Universidade Federal de Santa Catarina
  • João Bosco da Mota Alves UFSC - Florianópolis - SC

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

This paper presents the knowledge management in organizations where people, technologies and business processes have a participation in the organizations performance. The article shows a division in systems general theory, knowledge management and distance education, showing an authors discussion in the three areas and also presenting the integration among them. Knowledge is the main instrument considered for the organizations management that work with a systemic vision, then their intellectual value has great importance since unreachable goods are very valuable. In order to keep this values, distance education works as an agile and facilitating factor of the processes.

Author Biographies

Eleonora Milano Falcão Vieira, UFSC - Universidade Federal de Santa Catarina

DOUTORA EM ENGENHARIA E GESTAO DO CONHECIMENTO, MESTRE EM ENGENHARIA DE PRODUCAO PELA UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA CATARINA . ATUALMENTE E PROFESSORA DA UFSC NO DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS CONTÁBEIS. É VICE-COORDENADORA DA UNIVERSIDADE ABERTA DO BRASIL NA UFSC.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Giovana Schuelter, UFSC - Florianópolis - SC

possui graduação em Ciências da Computação pela Universidade do Vale do Itajaí (1996) e mestrado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2001) . Atualmente é Analista de Ciência e Tecnologia do Instituto Virtual de Estudos Avançados. Tem experiência na área de Ciência da Informação , com ênfase em Teoria da Informação. Atuando principalmente nos seguintes temas: Educação a Distância, Desenvolvimento de Páginas WEB, Educação Ambiental, Curso via Internet.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Vinicius Medina Kern, UFSC - Universidade Federal de Santa Catarina

doutor em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (1997), com estágios na Virginia Polytechnic Institute and State University (Virginia Tech, 1994-95) e National Institute of Standards and Technology (NIST, 1995-96). É graduado em Engenharia Civil pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1987). Atualmente é professor da Universidade do Vale do Itajaí, pesquisador do Instituto Stela e professor permanente do Programa de Pós-Graduação em Engenharia e Gestão do Conhecimento (EGC) da Universidade Federal de Santa Catarina.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

João Bosco da Mota Alves, UFSC - Florianópolis - SC

possui graduação em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal do Pará (1971) , mestrado em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal de Santa Catarina (1973) e doutorado em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1981) . Atualmente é Professor Titular da Universidade Federal de Santa Catarina.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2005-01-01

How to Cite

Vieira, E. M. F., Schuelter, G., Kern, V. M., & Alves, J. B. da M. (2005). THE SYSTEMS GENERAL THEORY, KNOWLEDG MANAGEMENT AND DISTANCE EDUCATION: REVISION AND INTEGRATION OF THE SUBJECTS INSIDE OF THE ORGANIZATIONS. Journal of Administration Science, 7(14), 215–226. https://doi.org/10.5007/%x

Issue

Section

Articles