The teaching of accounting by projects: an application of multidisciplinarity
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
In a certain way, ali the accounting teachers know whích abilities the students of accountancy ought to acquire, but one wonders whether the contribution provided by each subject matter hás really been effective in providing a general view of its applicability. Multidisciplinarity searches for the interaction of several subject matters só that they can be worked upon in a cohesive way in the general instruction of the students. This can only be proved if the students have the opportunity to practice the several contents in sornething which makes a whole. The traditional way of teaching accounting is raising fragments of knowledge in the students' minds, or a jigsaw puzzle which doesnl work at the end; then old questionings arise on the reason for studying such or such subject matter. Such questionings arise exactly because the students do not get logical explanations, sometimes from the teacher him/herself who does not know where his subject matter can be applied or does not have a view of the course as a whole, or of the pedagogical profile of the institution or even of the professional the market is demanding. In a global world there are huge demands só that it is not enough to be a good technicían. One hás to be versatile, display general knowledge, know the laws and possess good logical reasoníng. Those items are of fundamental ímportance and should be added to the technical instruction provided.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os Direitos Autorais para artigos publicados neste periódico são do autor, com direitos de primeira publicação para a Revista. Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais, de exercício profissional e para gestão pública. A Revista adotou a licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional - CC BY NC ND. Esta licença permite acessar, baixar (download), copiar, imprimir, compartilhar, reutilizar e distribuir os artigos desde que com a citação da fonte, atribuindo os devidos créditos de autoria. Nesses casos, nenhuma permissão é necessária por parte dos autores ou dos editores. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou um capítulo de livro).
Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons.