Field research about teaching social sciences: some methodological challenges

Authors

  • Amurabi Oliveira Universidade Federal de Santa Catarina
  • Vanessa Rego Ferreira Secretaria de Educação e do Esporte de Alagoas.
  • Beatriz Demboski Búrigo Universidade Federal de Santa Catarina
  • Felipe Boin Universidade Federal de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.5007/1980-3532.2015n13p13

Abstract

This paper analyzes the challenges to conduct research in the field in Teaching Sociology area, which will be held by a brief assessment on the use of this resource in research carried out at the level of postgraduate on this subject, and presentation of the difficulties in conducting field work in two different research involving the teaching Sociology. It is proposed here to discuss the difficulties of access and development of these surveys to the spheres of Secretariats of Education, schools and basic education teachers.

Author Biographies

Amurabi Oliveira, Universidade Federal de Santa Catarina

Licenciado e Mestre em Ciências Sociais (UFCG), Doutor em Sociologia (UFPE). Professor da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) atuante em seu Programa de Pós-Graduação em Sociologia Política. Pesquisador do CNPq.

Vanessa Rego Ferreira, Secretaria de Educação e do Esporte de Alagoas.

Licenciada em Ciências Sociais e Mestra em Educação pela Universidade Federal de Alagoas (UFAL), Professora de Sociologia da Secretaria de Educação e do Esporte de Alagoas (SEE/AL)

Beatriz Demboski Búrigo, Universidade Federal de Santa Catarina

Bolsista de Iniciação Científica (CNPq) do curso de Ciências Sociais da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC).

Felipe Boin, Universidade Federal de Santa Catarina

Bolsista de Iniciação Científica (CNPq) do curso de Ciências Sociais da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC).

Published

2016-08-12