Support center for family health: nutrition course academic practices

Authors

  • Maria Paula Fernades de Melo Graduação em Nutrição pela Universidade Federal do Tocantins
  • Maria Irene de Castro Barbosa Mestranda em Nutrição Humana pelo Instituto de Nutrição Josué de Castro da Universidade Federal do Rio de Janeiro (INJC/UFRJ)
  • Eloise Schott Professora do Curso de Nutrição da Universidade Federal do Tocantins
  • Maylla Luanna Barbosa Martins Universidade Federal do Tocantins

DOI:

https://doi.org/10.5007/1807-0221.2016v13n24p164

Abstract

 

The objective of this study was to report a nutrition internship experience in the Centers of Support for Family Health (NASF) in two Health Units Palmas-TO family. It was realized in two months and the main activities developed nutritional guidelines to the various population groups such as hypertensive, diabetic, pregnant women, the elderly, teenagers, students and their parents. The main method used was the food and nutrition education through active and playful methodologies aiming the empowerment of the subjects. It was possible to build knowledge for users of primary health care system and the trainee who analyzed the nutritionist possibilities of action in NASF, acquiring new knowledge. The importance of professional in the public health care network has been evident throughout the probationary period. It concludes that the collective activities of planning, intersectoral and continuing education provides a great environment to promote health

Author Biographies

Maria Paula Fernades de Melo, Graduação em Nutrição pela Universidade Federal do Tocantins

Graduação em Nutrição pela Universidade Federal do Tocantins

Maria Irene de Castro Barbosa, Mestranda em Nutrição Humana pelo Instituto de Nutrição Josué de Castro da Universidade Federal do Rio de Janeiro (INJC/UFRJ)

Mestranda em Nutrição Humana pelo Instituto de Nutrição Josué de Castro da Universidade Federal do Rio de Janeiro (INJC/UFRJ)
Especialista em Residência Multiprofissional em Saúde da Família e Comunidade pela Fundação Escola de Saúde Pública de Palmas/ TO
Graduada em Nutrição pela Universidade Federal de Goiás (UFG)

Eloise Schott, Professora do Curso de Nutrição da Universidade Federal do Tocantins

Possui graduação em Nutrição pelo Instituto Superior e Centro Educacional Luterano Bom Jesus (2008) e Mestrado em Saúde e Meio Ambiente pela Universidade da Região de Joinville (2012). Doutoranda em Nutrição pela Universidade Federal de Viçosa.

Maylla Luanna Barbosa Martins, Universidade Federal do Tocantins

Nutricionista pela Universidade Federal do Maranhão. Mestrado em Saúde Coletiva pela Nutricionista pela Universidade Federal do Maranhão. Doutoranda em Saúde Coletiva pela Nutricionista pela Universidade Federal do Maranhão.

Published

2016-12-23