Child education and management: theoretical approaches on legislation

Authors

  • Rúbia Borges Universidade do Sul de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.5007/1807-0221.2017v14n26p12

Abstract

The aim of this work was to investigate theoretical approaches regarding to daycare centers and management, considering childhood education for different audiences, such children and babies on the childhood perspective. On qualitative approach, this research is bibliographical and reflects on official documents about the theme. The development of this research occurred through analysis on educational Brazilian laws, starting by the Federal Constitution (FC), Law of Guidelines and Bases for National Education (LGB), National Curriculum Guidelines and the Education National Plan (ENP). The results point to a generalist legislation that allow certain autonomy on the education. However, there is the need to deepen theoretical and practical studies on the reality of institutions which have the education as the paramount purpose, in order to offer education with quality and attending to the needs from the audience in these institutions.

Author Biography

Rúbia Borges, Universidade do Sul de Santa Catarina

Graduada em LETRAS-Português e Espanhol pela Universidade do Sul de Santa Catarina (2009) e em LETRAS - Português e Inglês pela Universidade do Sul de Santa Catarina (2008). Especialista em Língua Portuguesa e Literatura Brasileira (FIJ), e em Gestão Pública (IFSC). Mestre em Educação pela Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL. Efetiva e lotada como Assistente de educação e como Professora na Escola de Ensino Médio Almirante Lamego - Secretaria de Educação do Estado de Santa Catarina. Com experiência em Educação e gestão/administração escolar; Atuou como Docente no Curso Técnico do Magistério -Séries Iniciais e Educação Infantil. É docente na Faculdade de Capivari de Baixo - FUCAP e atua como Tutora Presencial no Curso de Letras - EAD, pela UFSC.

Participa do Grupo de estudos GEDIG - Grupo de Educação, Infância e Gênero.

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Published

2017-11-09