Strategic management in physical therapy clinic - extensionist experience report

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/1807-0221.2019v16n32p125

Abstract

This article reports the extension experience of volunteer students of the design course of the Federal University of Santa Catarina - UFSC during the years of 2015 and 2016. In order to reformulate the strategic direction of a local small business with design management, the Design Thinking method was used to structure the development of this project. In conclusion, the following were provided: brand design, business plan ans strategic planning, documents that supported its repositioning in the market during this period. As success factors, the students experienced real-world practice of the contents learned in and out of the classroom, plus had knowledge exchange between team and client, fomenting the exercise of co-creation in design activities.

Author Biographies

Lisandra de Andrade Dias, Universidade Federal de Santa Catarina

Graduada em Design Industrial - Programação Visual (2007) e em Publicidade e Propaganda (1992) pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Doutora em Engenharia de Produção - Ergonomia (2007) e Mestre em Engenharia de Produção - Ergonomia (2002) ambas titulações obtidas na Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Ocupa o cargo de professor adjunto 4 no Centro de Comunicação e Expressão (CCE) no departamento de Expressão Gráfica (EGR) da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Sua experiência profissional na área de Desenho Gráfico iniciou em 1992 e, desde 1997, na sub-área de Design de Interfaces Digitais. Atualmente, desenvolve pesquisas sobre Emotional Design, Experience Design e Affective Computin

Lana Dandara Silva Lima, Universidade Federal de Santa Catarina

Graduanda em Design.

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Published

2019-04-24