Knowing the brain 2018: interdisciplinarity in an extension event

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/1807-0221.2020v17n35p147

Abstract

The “Knowing the brain” is an interdisciplinary event, organized by the Neuroscience Study Group Extension Program, which invites other projects from the university according to the theme proposed for the National Week of Science and Technology. Held in October 2018, it aimed to disseminate science to children and adolescents of Basic Education in the region. As a method, we organized stands based on the theme "Science to reduce inequalities", including stands on neuroscience, gender equity, agronomy, teaching materials for the blind in the teaching of biology and technology stand. As a result, four professors, 46 undergraduate students, and one external collaborator were mobilized, encompassing three UENP undergraduate courses. More than 570 people visited the event and interacted with the monitors. It is concluded that the event reached its goal of interacting with the community, disseminating science in a non-formal teaching environment, contributing both to the education of students and the popularization of science to the community.

Author Biographies

Livia Langner Langner, Universidade Estadual do Norte do Paraná

Graduanda em Ciências Biológicas na Universidade Estadual do Norte do Paraná. Bolsista PIBEX - Fundação Araucária.

Natãny Aparecida Paduan, Universidade Estadual do Norte do Paraná

Graduanda em Ciências Biológicas na Universidade Estadual do Norte do Paraná.

Gabriel Martins Gomes, Universidade Estadual do Norte do Paraná

Graduando em Ciências da Computação na Universidade Estadual do Norte do Paraná.

Murillo Di Angelis Aguilera, Universidade Estadual do Norte do Paraná

Graduando em Ciências Biológicas na Universidade Estadual do Norte do Paraná.

Juliane Priscila Diniz Sachs, Universidade Estadual do Norte do Paraná

Professora Assistente na Universidade Estadual do Paraná. Doutoranda em Ensino de Ciências e Educação Matemática (UEL).

Bruna Larissa Ramalho Diniz, Universidade Estadual do Norte do Paraná

Professora CRES na Universidade Estadual do Norte do Paraná, Doutoranda em Educação Para a Ciência (UNESP).

Roberta Ekuni, Universidade Estadual do Norte do Paraná

Professora Adjunta no Departamento de Ciências Biológicas na Universidade Estadual do Norte do Paraná. Graduada em Psicologia (UEM), Mestre e Doutora em Ciências pelo Departamento de Psicobiologia da UNIFESP.

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Published

2020-04-22