Pedagogy of extension: some emerging reflections

Authors

  • Hélder Eterno da Universidade Federal de Uberlândia

DOI:

https://doi.org/10.5007/1807-0221.2023.e93945

Keywords:

Pedagogy of Extension, Inseparability, Curriculum Insertion

Abstract

The university extension makes up an axis that, together with teaching and research, sustain higher education. Its inclusion in the curriculum is still an important challenge for our institutions, which are not used to flexibility and working outside academic spaces. Thinking about the reasons that led to the insertion of extension into the curriculum, in a dynamic that considers its pedagogy, can contribute to advancing thinking and the importance of extension in our pedagogical projects, in addition to provoking a debate about the importance of the territory in the development of new knowledge and in the construction of social transformation strategies.

Author Biography

Hélder Eterno da, Universidade Federal de Uberlândia

Doutor em Educação pela UNICAMP. Professor do Programa de Pós-Graduação - Mestrado e Doutorado - em Química da UFU, área de concentração: Educação em Química, e Professor do Programa de Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática do Instituto de Física da UFU. Atualmente ocupa o cargo de Pró-Reitor de Extensão e Cultura da Universidade Federal de Uberlândia, gestão 2017-2024. É presidente do Fórum Nacional de Pró-reitores de Extensão das Instituições Públicas de Ensino Superior Brasileiras (FORPROEX) e é coordenador do Colégio de Pró-reitores de Extensão da Associação Nacional de Reitores (COEX-ANDIFES).

References

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Published

2023-04-27