Las unidades en problemas de Física para escuela secundaria
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2009v26n3p460Resumo
Solving exercises and Science problems promote the development of abilities related with the elaboration of new operating schemes as the consolidation of structures that have been built along the school work of the student. One of the aspects to be considered in the development of structures is that one referred to the conceptualization of the measurement and units system. Through the analysis of some problematic situations faced by High School students of first year (around 15 years old), higher level, we observe that there may be concepts in action and theorems in action, with their respective rules of action mostly related with those basic structures built in the mathematics field and with those strategies activated in daily life. The discrimination of the different type of decisions taken by the student while solving a problematic situation, carried out on the light of the Theory of Conceptual Fields of Vergnaud, invites us to think over the differences in the level of difficulty present in every magnitude as well as the need of making a critical review of the equivalence concept.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >