Understandings about the teacher preparation process: conceptions of graduates and undergraduates on Physics teacher’s preparation course
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2012v29n3p1074Abstract
It was analyzed the understandings comparatively on the teaching formation process of two groups of students, in the extent of the discipline of teaching practices and supervised apprenticeship of the degree in Physics: two doctoral candidates in Physics and two students that, already acting since the second year of the course as teachers opted exclusively for the degree. The information and developed analyses, by the literature of teacher’s education, allowed us to locate points of larger difficulty confronted/acknowledge for these two groups, in their teaching formation process. It was also possible to recognize potentialities for the confrontation of the challenges in the pre-service education and in the constitution of a professional identity.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >