A practical example of metacognitive activities used in Physics teachers education based on methodology research
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2012v29n3p1108Abstract
This paper lays out a practical example of metacognitive activities and their contribution to the education of reflective and critical-minded Physics teachers, supported by a methodology based on research. The experiment was done by undergraduate and graduate students with Elementary and High School pupils. It shows the participants increasing awareness of the complexities of the mediation process in teaching and their perception in face of the teacher’s multiple intervention alternatives in the teaching and learning process and also in face of the obstacles for overcoming classic educational models. Possible causes for those difficulties have been pointed out and suggestions have been made to improve Physics Teachers Education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >