Implications of Wertschian perspective for the interpretation of Vygotsky´s theory in Physics teaching
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2014v31n3p518Abstract
In this paper, we introduce Vygotsky's ideas from the perspective of the American psychologist James V. Wertsch. We highlight three basic themes in Vygotsky's writings: (1) mediation; (2) social interaction; and (3) development. This study is motivated by some misinterpretations typically found in the literature, such as: social interaction as negotiation of meanings; teacher as knowledge mediator; textbook as more capable peer; development as the construction of new cognitive structures. Implications of this perspective for teaching and research in Physics teaching are discussed.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >