History and Science Philosophy in Physics Degree, a teaching proposal through the Projects Pedagogy
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2014v31n3p722Abstract
In this paper, we present a teaching proposal centered on the Projects Pedagogy brought to completion in the year 2013 with students of Physics Teachers’ Degree of the CEFET/RJ – in the Nova Friburgo Unity. In this activity, we searched for putting these students as protagonists of their own learning process and as collaborators of others classmates in a Public High School partner of the project. The central objective of this work was to enlarge the learning of History and Philosophy of Science and Nature of Science for these students and of the students of the High School partner in this project.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >