Desirable features in a Remote Lab for the Teaching of Physics: interviewing the experts
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2018v35n3p702Abstract
The development of technology linked to remote access over the last two decades has allowed for the building and improvement of several remote labs for the teaching of physics, thus promoting their use and making new developments possible. On the basis of the experience already gained in design, development and use of these resources, it is necessary to know the opinions of experts which make it possible to identify the desirable features of remote labs that guide through the development of new remote access labs. The results shown are the ones obtained from the well-grounded views of experts, regarding the technological and educational features that remote labs for the teaching of physics should have. These will be useful for the design of a development proposal of a remote lab at Universidad Estatal a Distancia de Costa Rica.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >