The propose for teaching-learning of the center of gravity from human body equilibrium
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2018v35n3p956Abstract
The present work is involves the use of the human body as object and initial instrument of investigation to promote the study about the center of gravity. From movements and postures students are stimulated to reflect on the condition of static equilibrium of the body itself, to build the concept of center of gravity and contextualize it in everyday life. Quantitative experimental activities and application of the theoretical-mathematical model, also integrate the propose for the meaning of this concept. Analyzes of teaching-learning results from the application in Niteroi, Rio de Janeiro, public schools are presented.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >